En de baas zijn én autoriteit. Het is de ultieme combi voor een ceo op social media waarbij invloed, macht en aandacht hand in hand gaan. Nu helpt het als je éérst autoriteit was en daarna ceo wordt in hetzelfde vakgebied, zoals René Mioch, de baas van productiebedrijf New Haven. De fanbase heb je dan immers al. En dat die fans geïnteresseerd zijn in jouw kennis, weet je ook. Nu kun je pr op social media en met name twitter ook wel aan Mioch overlaten, getuige tweets als: “Zie Johnny Depp net in lift. vraagt hoe het met Jan Cremer gaat. Hij zou nog steeds graag film van Ik, Jan Cremer maken. San Fu, iets voor jou.” Of: “Excuus vooraf dat ik het schrijf maar: ik slaap voor het eerst in dit hotel in Bev Hills en sta te zweten in de sportschool naast Oprah W.”
Niet vreemd dus dat Mioch een Kloutscore heeft van 49, een score die je alleen krijgt als je een groot netwerk hebt (in zijn geval: 6.003 twitterfollowers), content produceert die reactie oplevert of geretweet wordt (489 keer) en bijvoorbeeld vaker gevolgd wordt dan zelf volgt (follower/follow-ratio bij Mioch: 45 keer). Een minpuntje, buiten twitter wordt zijn naam recent niet vaak genoemd, meldt Brandwatch. Maar met zijn interne fanbase en offline netwerk zal hem dat waarschijnlijk ook weinig kunnen schelen.
In cijfers
500+ Connecties op LinkedIn
2.837 Tweets verzonden
001 Wikipedia-adres
61.500 Google-hits op “Rene Mioch”
049 filmpjes op YouTube
001 Facebook-account
Eindoordeel: Pro
Rutger Huizenga is creatief directeur van SocialPeople. Meer lezen? mt.nl/socialmedialat De zoekopdrachten zijn uitgevoerd op 24 mei
> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.