Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Willem-Alexander nog tot 2010 in de wachtkamer

Iedereen die prins Willem-Alexander graag op de troon ziet, moet nog even geduld hebben. Koningin Beatrix blijft tot zeker 2010 aan. Daar duiden documenten op die Nova in vuilnisbakken vond bij de poort van het kantoor van het Kabinet van de Koningin. De lijst over geplande staatsbezoeken van de koningin, opgesteld door haarzelf, loopt tot 2010.

Naast deze planning zaten in de vuilniszakken ook een agenda van bezoeken door leden van het koninklijk huis, aantekeningen, telefoonnummers, werkroosters, dossierlijsten en visitekaartjes. Ook gegevens als mobiele nummers van ambtenaren en bankrekeningnummers werden gevonden.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft de authenticiteit van de stukken bevestigd. De dienst zegt maatregelen te hebben genomen om herhaling te voorkomen. Nova heeft besloten niets inhoudelijk over het gevonden materiaal bekend te maken. Het materiaal is overgegeven aan de RVD.

Het Kabinet is eigenlijk de ’postkamer’ van de koningin en een verbindingsschakel tussen haar en de ministeries. Ook burgers kunnen haar schrijven via het Kabinet. Dat stuurt de brieven dan door naar de desbetreffende ministeries en in heel bijzondere gevallen aan haarzelf. Het Kabinet valt onder de minister-president.

 

Wanneer moet Willem-Alexander de troon bestijgen? Stem op de MT-poll van vandaag.

Bron: Novum en ANP

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.