Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Wat je belooft, moet je ook waarmaken…

Wie wat belooft, creëert een schuld. Caitlin Friedman en Kimberly Yorio beloven nogal wat bij het uitbrengen van hun tweede boek ‘De baas zijn – zonder een bitch teworden.’ De vraag is: maken ze hun belofte ook waar?

 

Laten we met het goede nieuws beginnen: een beginnende manager die wil weten hoe hij (of zij natuurlijk) mensen moet managen, heeft aan ‘De baas zijn – zondereen bitch te worden’, best een aardig boekje. Friedman en Yorio bundelen alles wat starters in onze tak van sport zouden moeten weten op een lezenswaardige manier. De vraag is echter: waarom hebben ze het daar niet bij gehouden? Het antwoord is duidelijk: een boek met de titel ‘Handig gidsje voor de beginnende manager’ zou nooit zo goed scoren als ‘De baas zijn – zonder een bitch te worden’.En omdat Friedman en Yorio zelf sinds zes jaar baas zijn van een marketing- en pr-bureau, weten ze prima hoe je een opgewarmde prak tot leven wekt.“‘De baas zijn – zonder een bitch te worden’ is dé beknopte managementhandleiding waar hedendaagse vrouwelijke managers op hebben gewacht”, ronkt het van deachterflap – en we kunnen alleen maar hopen dat dat een grap is.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Als vrouwelijkemanagers (dames die al manager zíjn dus!) namelijk echt dit boek nodig hebben om(ik citeer weer) “vol zelfvertrouwen en succesvol leiding te geven”, dan valt te vrezen dat er heel wat dilettanten op hakken rondlopen in de hogere lagen van het bedrijfsleven.
Het boekje van de pr-dames Friedman en Torio zal best verkopen. De titel is namelijk echt goed (het beste onderdeel van het boek). Het plaatje op de achterflap ook. Tot zover de complimenten. Daar staat te veel tegenover. Stilistisch is het boekje bijvoorbeeld geen pareltje. De vraag-/antwoordinterviews met geslaagde topvrouwen zijn zelfs aandoenlijk slecht (schoolkranten zouden ze weigeren). En inhoudelijk is het dus louter geschikt voor de onderste sporten van de managementladder. En dat hebben die meiden doelgroeptechnisch dan weer slim gedaan; er zijn meer hoofdcaissières dan vrouwelijke ceo’s in de wereld…

De baas zijn – zonder een bitch te worden, Caitlin Friedman & Kimberly Yorio, €18,95