Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

VEB noemt topman Heijmans grootste graaier

Voormalig Heijmans-bestuurder Ton Stuifzand staat op één in de top tien van beloningsschandalen uit het vorige jaar. Dit maakt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bekend. De in 2005 wegens bouwfraude veroordeelde bestuurder kreeg een vertrekpremie van ruim twee miljoen euro.

Nummer twee op de lijst is Klaas Wagenaar, manager bij Getronics. Wagenaar kreeg een bonus van 616 duizend euro en ontvangt daarnaast 90 procent van zijn maximale prestatiebonus omdat hij alle doelstellingen zou hebben behaald. Het bedrijf dook vorig jaar in de rode cijfers. Welke doelstellingen zijn behaald, wil Getronics niet openbaren, zegt de VEB.

VNU-topman Rob van den Bergh hield aan de verkoop van de uitgeverij 5,9 miljoen euro over, negen keer zijn basissalaris. Het levert hem de derde plaats op de lijst op. Nummer vier is Jan Bennink van Numico, die veertien miljoen euro voor zijn prestaties ontving.

De rest van de ranglijst: 5. Marc Bolland (Heineken), vertrekpremie 2,55 miljoen euro; 6. Alexander Rinnooy Kan (ING): 2,2 miljoen euro aan beloningen; 7. Dave Kulik (TNT): bonus van 1,6 miljoen euro; 8. Harry Buijniks (Laurus): afkoopsom 1 miljoen euro; 9. Hans de Jong (RSDB): afkoopsom 1,578 miljoen euro; 10. Dolf Collee (ABN Amro): beloning 3 miljoen euro.

Bron: Novum

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.