Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Topmedewerkers Bush nemen massaal ontslag

Het is geen nieuws dat de Amerikaanse president George Bush niet populair is. Maar als topmedewerkers van het nationale veiligheidsteam van de president massaal voortijdig vertrekken, doet Bush het wel erg slecht. Zeker 20 belangrijke medewerkers in het Witte Huis, het ministerie van defensie en van buitenlandse zaken zijn de afgelopen zes maanden opgestapt of met pensioen gegaan.

Het is normaal dat tegen het einde van een regeringsperiode relatief veel mensen opstappen, maar hun aantal is momenteel wel erg hoog, zegt overheidsdeskundige Paul Light van New York University. “Het is zes maanden te vroeg voor een massale uittocht als deze.” De volgende presidentsverkiezingen hebben plaats in november 2008 en Bush kan zich niet herkiesbaar stellen.

Een mogelijke oorzaak van de exodus is dat vice-president Dick Cheney geen presidentskandidaat is. Het is daarom waarschijnlijk dat de volgende regering, of die nou Republikeins of Democratisch is, grote wijzigingen in de personele bezetting zal doorvoeren. De vertrekkende medewerkers willen niet langer geassocieerd worden met de steeds impopulairder
wordende oorlog in Irak, zeggen functionarissen op voorwaarde van anonimiteit.

Bron: Novum (lees meer op nieuws.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.