Ex-directeur-generaal van het Europese lucht-, ruimtevaart- en defensieconcern EADS, Jean-Paul Gut, zou een vertrekpremie vragen van 12 miljoen euro. Dat schrijft het Franse blad Capital op zijn website, zonder evenwel een bron te vermelden.
De hoge vertrekpremie van Gut kan juridisch gerechtvaardigd worden door zijn contract en door zijn het aantal dienstjaren. Volgens Capital “zou er een oplossing gezocht zijn om een nieuw schandaal te vermijden: het investeringsfonds van Qatar zou Gut aanwerven en hem een ’welkomstpremie’ van minstens 12 miljoen euro uitkeren.”
Bron: Cash.be



