Money Magazine publiceert zeven tips voor zzp-ers:
- Wed niet op één paard: leuk die grote klant, maar wat als hij wegvalt? Zorg voor een vangnet.
- Zorg ervoor dat u niet vereenzaamt: Ga eens naar een netwerkborrel, spreek op een congres of geef een gastcollege.
- Adverteer uzelf: wees zichtbaar, laat iedereen uit uw netwerk weten dat u onderneemt en bezuinig niet op visitekaartjes
- Bereken je marktwaarde: wat kost u als werknemer? Tel daarbij op de kosten van vakantiedagen, bedrijfskosten, ziektekosten, etc. En gooi daar een fijn winstpercentage op.
- Niet ieder uur is declarabel: veel van uw tijd gaat naar acquisitie, administratie en marketing. Besteed uw tijd zo effectief mogelijk.
- Wees secuur: leuk zo’n deal op goed vertrouwen, maar beter om verwachtingen en wensen zwart op wit vast te leggen.
- Ga niet op zoek naar zekerheden: die zijn er namelijk niet voor ondernemers