Er moeten meer vrouwen en allochtonen in topposities bij de overheid komen. Vijftig van de achthonderd hoogste managementplaatsen moet in 2011 zijn bezet door allochtonen. Een kwart van de topposities gaat naar vrouwen. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Ter Horst.
Divers personeelsbeleid is een van Ter Horsts grootste prioriteiten. “We beginnen bij de managementposities. Als je daar eenmaal veel vrouwen en allochtonen hebt, komen ze sneller in de rest van het personeelsbestand.” Ook stageplaatsen bij het rijk worden voortaan gelijk verdeeld over mannen en vrouwen én over autochtonen en allochtonen. Volgens Ter Horst gaat het om duizend stageplaatsen per jaar.
Bron: AD



