Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Succes: waar anderen het niet zien (Rob van Hoof)

In 2001 heb ik van KPN/TNT het telegrambedrijf overgenomen. Tot dan toe verkocht ik telexsystemen aan grote banken, scheepvaartbedrijven en telco’s. Ik zat op het hoofdkantoor van Belgacom om het contract te tekenen voor de verkoop van een telexsysteem aan hun telegrambedrijf, toen één van de mensen van Belgacom zei dat KPN/TNT wilden stoppen met telegrammen. Op dat moment dacht ik meteen "dan neem ik die dienst over."

Op de terugweg naar huis ben ik gaan bellen met mijn contactpersonen bij KPN/TNT, en aanvankelijk lachten ze me uit, want "als wij er niets mee kunnen verdienen, dan kan zo’n klein bedrijfje van jou dat toch al helemaal niet!" Deze underdogpositie was gunstig voor de sympathie, want ik kon de dienst toch, na enige gesprekken, overnemen. Er was nog wel wat tegenwerking van enkele marketingmensen die bang waren dat ze voor paal zouden staan als het mij wel zou lukken om de dienst winstgevend te maken. Maar ik heb snel de pers opgezocht toen de overname rond was, zodat ze niet meer terugkonden.

enfin, op 1-9-2001 zijn we begonnen, en vanaf dag 1 hebben we winst gemaakt. Al snel kwamen er meer telco’s die vroegen of ik alsjeblieft hun dienst wilde overnemen. Op dit moment heb ik al van 45 landen de telegramdienst overgenomen. Voor nog eens 15 landen verzorgen wij de gehele infrastructuur. In 2003 heb ik de telegramdienst van BT overgenomen. Hun grootste klant is koningin Elisabeth. Ik werd door haar mensen uitgenodigd op Buckingham Palace omdat ze eerst een gesprek wilden hebben, voordat ze verder gingen met de nieuwe eigenaar. Dat was echt mijn mooiste ervaring tijdens mijn ondernemersleven!

Het hoofdkantoor van mijn bedrijf zit tegenwoordig in Zwitserland. In Nederland maken en onderhouden we vooral websites voor andere telegrambedrijven, en natuurlijk hebben we hier de Nederlandse telegrammendienst.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dit is in het kort mijn succesverhaal.

Rob van Hoof
Unitel