Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Stoere VW Tiguan is een nieuw Duits visitekaartje

Je kunt van Duitsers zeggen wat je wilt, maar feit is dat ze goed auto's in elkaar kunnen zetten. De VW Tiguan is het zoveelste bewijs. Voor de prijs van een halve Touareg heeft u er één op de oprit.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De instapprijs van een VW Tiguan (die naam is trouwens een samenvoeging van tiger en leguaan, kom er maar eens op) is 32.150 euro. Dat is een leuke auto, maar als je managers wilt verleiden (en dat wil VW) moet je Management Team niet met de instapper opzadelen. Dat hebben onze vrienden van VW goed begrepen, want we kregen de duurste uitvoering mee, de Track&Field 2.0 tdi, die bovendien was behangen met veel leuke extraatjes (zoals een inparkeerhulp!). Daarmee komt de Tiguan op meer dan een halve ton. Now we're talking.

Met de Track&Field kunt u ongegeneerd het terrein in. Leuk, maar daar komt het in de praktijk nooit van. Een ander gevolg van deze uitvoering is dat de neus aan de onderkant schuin afloopt. Dat is handig in het veld, maar eerlijk gezegd vinden we het gewone front mooier. Maar ach, waar hebben we het over. Het heeft lang geduurd voordat VW een compacte SUV had, maar het resultaat mag er zijn. Alles bij elkaar is dit een auto waar u zich als manager bepaald niet voor hoeft te schamen. De degelijkheid en kwaliteit spatten er vanaf, zoals we van VW mogen verwachten. De wielbasis is trouwens maar een pietsje groter dan van de VW Golf, maar dankzij de hoogte is er toch veel meer ruimte voor de passagiers. En de golftas kunt u achterin makkelijk kwijt.