Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Smartengeld voor drankje na werktijd

Managers die werknemers aansporen buiten werktijd mee te gaan eten of drinken, kunnen voor een dure verrassing komen te staan. Een zuid-Koreanse werkneemster krijgt 24.000 euro smartengeld omdat zij na werktijd met baas en collega’s moest gaan drinken.

Een rechtbank in de hoofdstad Seoul veroordeelde de softwarefirma wegens het uitoefenen van dwang. De 28-jarige werd gedwongen minstens twee keer per week te borrelen met de baas en collega’s. De uitstapjes duurden regelmatig tot vier uur ’s ochtends. Na twee maanden nam de werkneemster ontslag.

Bron: ANP

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.