Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Slow management

Geef uw mening over de slow management hype.

De term slow management is ontleend aan slow food, tegenhanger van fast food, een culinaire beweging met veel aandacht voor kwaliteitsproducten en tradities. Zo moet het er bij management ook aan toegaan, aldus Jaap Peters, mede-oprichter van een tijdschrift over slow management en ‘trekker' van deze beweging. Peters is ook bekend van zijn boek ‘De intensieve menshouderij', over de (doorgeschoten) rationalisering van bedrijfsprocessen. Volgens de aanhangers van de slow management-beweging laten we ons te veel opjagen door de Amerikaanse zakencultuur. We moeten toe naar organisaties met meer aandacht voor continuïteit en de mensen die er werken. Dat klinkt allemaal sympathiek, maar managers in commerciële organisaties kunnen weinig met ‘slow'. De concurrentie, wel of niet uit China, rukt op. Hebben we kwaliteitsproducten nodig? Jazeker, júist met het oog op die concurrentie. En wel zo snel mogelijk. Snel is niet hetzelfde als slecht.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.