Oprichter David Bols van Senso Gietvloeren dook negen jaar geleden in de markt van esthetische gietvloeren, die tot die tijd vrijwel alleen gebruikt werden in de industrie. Het bedrijf legt vloeren voor o.a. winkelketens, grote kantoren en rijke opdrachtgevers in het buitenland, zoals de sjeik van Qatar. Tussen 2007 en 2009 groeide het bedrijf een dikke achthonderd procent. Een mooie periode, maar de groei was lastig bij te benen, dus vroeg David Bols zijn broer Daniël om in te stappen. Die bracht de strategie in het bedrijf, en ging aan de slag met het stroomlijnen en organiseren van processen. “Als het aan mij lag, hadden we al lang in vier andere landen gezeten, maar gelukkig weet mijn broer me daar aardig in te remmen. Hij zorgt ervoor dat we op een stabiele manier groeien.”
Vorig jaar steeg de algehele omzet van Senso, dankzij de business in Engeland en België, maar de omzet in Nederland daalde voor het eerst. “De economie werkt niet mee, dus we hebben onze plannen moeten aanpassen. We zijn op zoek gegaan naar nieuwe markten en nieuwe landen. Elke cent die we verdienen, gaat meteen het bedrijf weer in. Senso kan nog veel verder groeien en een wereldspeler worden”, vertelt hij. Het bedrijf voegde nieuwe producten zoals naadloze muurafwerking toe aan haar portfolio, werkt aan een nieuwe site en ontwikkelt zogenaamde concept galeries. “Onze winkels moeten een uniforme uitstraling krijgen die gekopieerd kan worden naar andere grote steden in de wereld.”
Die winkels moeten binnen een paar jaar gaan komen in Duitsland, Italië, Frankrijk en Amerika. Met Moooi, het bedrijf van Marcel Wanders en Casper Vissers, wordt al gewerkt aan een gezamenlijke showroom in New York, die in 2014 geopend gaat worden. Ook komt er een vestiging in Dubai. Bols gelooft daarbij in samenwerking met andere merken. “Als je limited resources hebt, dan heb je resourcefulness nodig. Zo’n showroom in New York kost een miljoen. Als je die kosten kunt delen met partijen die jou aanvullen, is dat een stuk haalbaarder. Er zijn veel internationale merken die daar in willen stappen en met ons willen uitrollen naar andere landen.”
Bekijk hieronder het hele interview bij Groeigeld van 7 Ditches TV: