Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sense and simplicity

Onbegrijpelijke taal levert geld op. Dat weten juristen, consultants, reclameboys en andere urenschrijvers al jaren. En u betaalt blijkbaar graag voor wartaal. Ook voor IT geldt dat opgesmukte taal goed verkoopt. Hypes en hoogdravende taal genereren hun eigen continuïteit en omzet. Waarom laat u dat nog toe? U gelooft toch ook niet in de kleren van de keizer? Philips heeft met sense and simplicity een trend gezet die hopelijk ook overwaait naar IT.

Zinnig en simpel

De IT-sector verdient goed aan business continuity. Er wordt ingespeeld op de FUD-factor (fear, uncertainty and doubt) waardoor nieuwe investeringen in IT must-do worden en u blind betaalt voor ondoorzichtige businesscases. Kassa voor accountants en consultants. Met sense and simplicity kan je een einde maken aan de vaagheid. Je kunt niet leven zonder lucht, iets langer zonder water en nog langer zonder voedsel. Gebruik deze analogie om de bedrijfscontinuïteit te kaderen; e-mail is lucht, hr-systemen water en datamining voedsel. Opeens is het zinnig en simpel.

Iets als kantoorautomatisering kun je ook simpel maken. Niet alleen door uw werkplek plat te slaan tot ijzerbeheer. De werkplek, op de zaak, mobiel of thuis, is een sleutel tot productiviteit en prettig werken. Wat dat laatste betreft, daalt de gemiddelde tevredenheid van de eindgebruiker al jaren. De service level agreement (SLA) wordt koste wat kost gehaald. Een gevalletje operatie geslaagd, patiënt overleden. Hoe zorgen eenvoud en zingeving ervoor dat gebruikers weer worden gezien als mensen? Stem de gebruikersondersteuning af op de types gebruikers.

SLA

Ik ken een bedrijf die de SLA’s heeft verscheurd. In de plaats daarvan geldt de ABC-aanpak. A zijn de autonome gebruikers die problemen het liefst zelf graag oplossen. B zijn de behoeftige gebruikers die verwachten dat de PC het ‘met een druk op de knop’ doet, on site support willen en bellen in het weekend wanneer die presentatie voor maandag af moet. C zijn de conformisten, die snel leren en die je kunt bedienen via contactcenters en selfservice. Ze volgen trainingen en verwachten efficiënte support. Gelukkig is deze groep het grootst, maar daarom zijn de anderen niet minder belangrijk.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Waardering

Gevolg van deze simpele ABC is dat de waardering voor IT is gestegen. Vooral lijnmanagers, die veelal type B vormen, zijn veel beter te spreken over IT. Erg bijzonder als we bedenken dat deze groep de IT-ers tot voor kort haatten. Weer een voordeel van sense en simplicity!