Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Rem op salarissen bij woningcorporaties

Directeuren en toezichthouders van woningcorporaties verdienen teveel. Minister Dekker van Volkshuisvesting moet hun salarissen aan een maximum binden.

Dat eist de Tweede Kamer, met uitzondering van de VVD. Veel van de corporatiedirecteuren verdienen meer dan de minister-president (137 duizend euro). Een salaris van ruim dertigduizend euro per maand is geen uitzondering, bleek onlangs uit een onderzoek van het weekblad Intermediair.

De Kamer stemde dinsdag in met een voorstel van GroenLinks om een ‘beloningscode’ in te stellen, waar het salaris van een corporatiedirecteur ‘in het beginsel’ niet boven mag komen. Afwijkingen zijn slechts bij wijze van hoge uitzondering toegestaan.

Komende donderdag roept de Kamer het kabinet voor de tweede keer in drie maanden ter verantwoording in een spoeddebat. Daarin komt ook de bonus van oud-UWV-topman Tjibbe Joustra aan de orde.
(De Volkskrant)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.