Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

“Post-its aan de muur stimuleert vergaderingen”

Weinig managers beleven veel plezier aan vergaderen. Sommige bedrijven hebben daar wat op gevonden. Naast dat het vergaderen een stukje leuker maakt, levert het volgens de managers meer ideeën en kennis over het bedrijf op.

Zo zijn de vergaderingen bij Ricoh gebaseerd op het spelletje 'De kortste quiz' van het televisieprogramma 'Man Bijt Hond'. Dat vertelt communicatie manager Luciene Henken aan tijdschrift Bizz. “Een quizmaster stelt drie kandidaten vragen over Ricoh. Op een goede vraag kent minstens één kandidaat het antwoord, een slechte vraag kan iedereen beantwoorden en is dus te makkelijk. Het is een uitstekende manier om te weten hoe goed onze medewerkers het bedrijf kennen. Daarnaast doet iedereen zijn best om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen in het bedrijf en worden ze aangemoedigd om informatie en meningen uit te wisselen.”

Bij N’lil, een filiaal van reclamebureau BBDO zorgt het zitten in een poef voor een relaxte sfeer, vertelt manager director Stephan Smets in het blad. “In zo’n ontspannen omgeving komen de gedachten vlotter naar boven en dat is de beste manier om nieuwe ideeën te sprokkelen. Ons uitgangspunt: hoe meer ideeën we spuien, hoe meer kans dat een goed idee opduikt. Tijdens onze brainstorm noteert iedereen zijn ideeën op een Post-it, hangt zijn Post-its aan de muur en geeft uitleg. Dat creëert dynamiek en stimuleert alle deelnemers. Ook komen we met dit systeem vaak snel tot een consensus: onuitvoerbare ideeën worden van de muur genomen, andere worden gegroepeerd, tot iedereen akkoord gaat.”

Bron: Bizz

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.