Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

P&o’er ziet liever Belg dan Pool of Tsjech

Ondanks de ophef over de Polen en Tsjechen die ons land zouden overspoelen, recruteren Nederlandse p&o'ers veel meer Belgen, Duitsers en Amerikanen. En ze verwachten dat te blijven doen.

Bijna de helft van de Nederlandse hr-managers (47%) heeft nu al Belgen in dienst of overweegt voor nieuwe vacatures naar de Zuiderburen te kijken. Ongeveer 43 procent heeft Duitsers in dienst of verwacht ze in de nabije toekomst aan te nemen. Britten (34%), Fransen (25%) en Amerikanen (25%) blijven daarbij achter, maar scoren nog altijd aanmerkelijk meer dan de veelbesproken Polen en Tsjechen.

Slechts 6 procent van de Nederlandse hr-managers heeft Polen in dienst of verwacht ze in de toekomst aan te trekken (vergelijkbaar met het aantal Indiërs), voor Tsjechen is dit zelfs maar 4 procent. Dat blijkt uit onderzoek van vacaturesite Stepstone onder ruim 2000 Europese hr-managers.

[reageer op dit artikel]

Op hun beurt zijn Nederlanders weer erg gewild onder Belgische p&o’ers (55% heeft Hollanders in dienst of wil ze aannemen). Alleen Fransen zijn hier meer gewild. Opvallend is dat eigenlijk alleen de Britse hr-managers bekennen op zoek te zijn naar Polen en Tsjechen: inwoners van deze twee landen hoeven hier alleen de Amerikanen voor zich te dulden.
Meer informatie over onderzoek.

(IntermediairPW.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.