Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Participatietop niet voor 14 juni

De participatietop van kabinet, werkgevers en vakbonden komt zo goed als zeker niet voor half juni. Ingewijden sluiten vrijwel uit dat het kabinet het deze week nog eens wordt over de agenda voor die bijeenkomst. De kans dat de top wordt gehouden voor 14 juni, wanneer het kabinet zijn beleidsprogramma presenteert, is daardoor erg klein.

Het kabinet ruziet al weken over de vraag of een hervorming van het ontslagrecht op de agenda moet staan. Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) en de andere CDA-ministers vinden van wel. Maar de bewindslieden van PvdA en ChristenUnie zijn er fel op tegen het ontslagrecht ter discussie te stellen.

Doel van de participatietop is om meer mensen aan de slag te helpen. In het beleidsprogramma van het kabinet wordt 200.000 genoemd en heeft honderden miljoenen euros beschikbaar om dat doel te bereiken. Het verwacht dan ook een bijdrage van de sociale partners. Zo moeten werkgevers meer investeren in scholing om werklozen geschikt te maken voor de arbeidsmarkt. De werkgeversorganisaties eisen op hun beurt een versoepeling van het ontslagrecht.

Bron: ANP

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.