Parkeren is in veel gemeenten te goedkoop. Dat vindt de Nijmeegse hoogleraar verkeer Henk Meurs. Het parkeerticket wordt volgens hem duurder, omdat betaald parkeren op veel plaatsen meer kost dan het opbrengt.
Volgens Meurs zullen de tarieven de komende jaren verdrievoudigen. Middelgrote gemeenten hanteren een te laag tarief. “Natuurlijk krijgen gemeenten veel parkeergeld binnen. Maar als je alles meerekent, betaalt een kortparkeerder met zijn parkeergeld op veel plaatsen maar een derde van de daadwerkelijke kosten.”
Bron: Nederlands Dagblad



