Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Papier- en kartonindustrie veiliger

Het was 28 april de jaarlijkse dag van de veiligheid en gezondheid op de werkplek. Wellicht is deze dag over een aantal jaren niet meer nodig voor de papier- en kartonindustrie. Daar is het de afgelopen jaren een stuk veiliger geworden.

Er zijn minder ongevallen en het ziekteverzuim is gedaald sinds de brancheorganisaties, vakbonden en het ministerie van Sociale Zaken samen goede afspraken hebben gemaakt. In 2001 nodigde het ministerie van Sociale Zaken de branches en bonden in de sector uit om, met financiële steun van de overheid, de arbeidsomstandigheden te verbeteren. Het aantal ongevallen dat tot verzuim leidde, is sindsdien gedaald van dertig per duizend medewerkers naar tien per duizend medewerkers. Ook wordt het personeel veel minder blootgesteld aan schadelijk geluid.

In 2004 zijn aanvullende afspraken gemaakt om het ziekteverzuim terug te brengen. Sindsdien is het verzuim bij de deelnemende bedrijven met ongeveer 20 procent gedaald naar 4,2 procent en daarmee is het lager dan het gemiddelde in de industrie.

Bron: ANP

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.