Klik-klak cabrio
Mercedes had met de SLK de eerste cabrio ter wereld met een hard klapdak. Praktisch, onderhoudsarm en hufterproof; het stoffen cabriodak leek zijn beste tijd te hebben gehad. Andere fabrikanten worstelden echter om het design en de kofferinhoud van hun klap-cabrio’s acceptabel te houden, terwijl een goed stoffen dak inmiddels net zo comfortabel is.
De wedstrijd hard tegen zacht bleef daardoor lang onbeslist. Maar inmiddels introduceert Mercedes alweer de derde generatie van zijn SLK. En die wordt met elke versie geloofwaardiger als stijlvolle levensgenieter. De eerste versie oogde nog wat lief en ging in de hoek als dameskapperswagentje. De tweede had al meer smoel en spieren. De nieuwste SLK gaat nog een stap verder, al blijft het een lekker handzaam autootje, in de smaak die u maar wilt. Als SLK 200 is hij een toegankelijke allemansvriend in de beste roadstertraditie, als 350 een zescilinder flaneerder die ook te porren is voor het serieus snelle werk. En volgende zomer komt er ook van deze SLK een beestachtige 8 cilinder AMG-editie.
Mercedes levert desgewenst zelfs een glazen dak op de SLK. Zo, nou zijn de stoffen broeders weer aan zet.
Mercedes SLK
Prijs vanaf 47.400 euro voor de
SLK 200 BlueEFFICIENCY
Bij de dealer sinds eind maart
Voor hetzelfde geld Audi TT Roadster 2.0 TFSI, BMW Z4 Roadster sDrive23i, Lotus Elise S
> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.