Freude am Sparen
Wat verkoopcijfers betreft, wisselen de BMW 3 en Audi A4 al jaren stuivertje.
Fijnproevers die extra willen betalen voor automobiele perfectie komen in deze klasse nu eenmaal vanzelf uit bij de premium-Duitsers. Het meest verse model weet zijn rivaal in de regel te verslaan. Wat dat betreft gaat begin 2012 een nieuwe ronde in. Audi geeft dan zijn A4 een bescheiden facelift, maar BMW komt met een écht nieuwe 3. Die groeit 10 centimeter in lengte en krijgt een sterker aflopende motorkap met een gladdere neus. Zijn kont werd wat anoniem, een familietrekje dat hij deelt met de 5-serie. Belangrijker: de nieuwe 3 is comfortabeler geveerd, met behoud van de beste wegligging uit zijn klasse. In het interieur is de knop ‘Driving Experience Control’ de grootste aandachttrekker.
Via de standjes comfort, sport en ‘eco pro’ stemt die de respons van gaspedaal, stuurbekrachtiging en demping af op het humeur van de berijder. Zo gaan bij eco pro alle systemen in de spaarstand en krijgt de bestuurder ook te zien hoeveel een aangepaste rijstijl bespaart. Zo belooft de beste 3-serie ooit nu niet alleen Freude am Fahren, maar ook Freude am Sparen.
BMW 3-serie
Bij de dealer voorjaar 2012
Vanaf circa 35.000 euro
Voor hetzelfde geld Audi A4, Volvo 60, Mercedes C-klasse
> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.