Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlander matige internetshopper

Zo voor de aankomende feestdagen is het goed te weten hoe de consument zijn aankopen doet. Online shoppen wordt steeds populairder. Europeanen kopen het meest online van de hele wereld. En het boek is het populairst.

Maar liefst 85 procent van de Europeanen met een internetaansluiting heeft wel eens een online aankoop gedaan. Dit blijkt uit het Global Online Shopping Habits-onderzoek van ACNielsen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat opvalt is dat Nederlanders binnen Europa een beetje achter blijven als het om online shoppen gaat. De Nederlander doet gemiddeld 3,7 aankopen per maand via internet in vergelijking met 6,3 aankopen door de koopgekke Britten en Duitsers (6,7). Het boek, kleding en schoenen zijn ook voor de Nederlander populaire aankopen.

Het rapport geeft geen verklaring voor de matige online spendeerdrift van Nederlanders. Zouden we een uitstapje naar het winkelcentrum toch gezelliger vinden?