Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MT-psycholoog beantwoordt uw brandende vraag

MT-deskundige Yvonne Berkhoff, klinisch, arbeids- en organisatiepsycholoog van Berkhoff Consult te Amsterdam, beantwoordt brandende vragen van managers.

“Ik ga weg bij een team dat niet goed functioneert. Er zijn twee groepen in hetzelfde team, waarbij de ene groep constant geprikkeld reageert op de andere. Naar mijn idee zal het team vroeg of laat weer spaaklopen op zwak management. Het zit mij niet lekker. Is het verstandig om het gesprek aan te gaan met het management?”

Als een team niet functioneert ligt de verantwoordelijkheid bij de teamleider. Maar ook de teamleden blijven niet buiten schot. Je hebt de (morele) verplichting het management op de hoogte te stellen. Doe je niets, dan heb je daar later wellicht spijt van en kan de ander je het verwijt maken: “Waarom heb je niets gezegd?” Bespreek met je collega-teamleden dat je het management gaat informeren over de problemen die je in het team hebt ervaren. Dan kunnen jullie de teamproblemen gezamenlijk aankaarten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.