In het corruptieproces tegen Siemens eist het Duitse Openbaar Ministerie (OM) celstraffen voor twee voormalige managers. De openbaar aanklager eist drie jaar en zes maanden cel tegen Andreas K. (63) en 18 maanden cel tegen Horst V. (73).
Daarnaast wil het OM het technologieconcern 97,7 miljoen euro laten betalen aan de Duitse schatkist. Volgens de openbaar aanklager maakte Siemens 103,8 miljoen euro winst uit de verkoop van twee turbines aan het Italiaanse Enel. Van dat bedrag moet 6,12 miljoen euro worden afgetrokken, dat Siemens al betaalde bij een proces in Milaan.
Bron: De Morgen



