Het Duitse Rocket Internet draait nog steeds verlies. De cijfers zijn wel iets minder dieprood dan vorig jaar.
Zalando, HelloFresh, het lijken succesverhalen, maar onderaan de streep draaien de Duitse kloonkoningen nog steeds verlies. Het negatieve bedrijfsresultaat over het eerste kwartaal van 2016 komt uit ruim 40 miljoen euro. Dat is weliswaar 23 procent beter dan hetzelfde kwartaal in 2015.
De totale omzet komt uit op ruim een half miljard euro (532 miljoen euro). Vooral HelloFresh brengt meer afhaalmaaltijden aan de man: de omzet groeide met 211 (!) procent.
Ceo Oliver Samwer ziet het positief in dit jaar. Het uiteindelijke doel is om de investeringen in Zalando en HelloFresh (een belang van 37%) volgend jaar uit de rode cijfers te krijgen.
In de onderstaande infographic een overzicht van alle deelnemingen van Rocket Internet.
De bleeders van Rocket Internet
Tot nu toe schrijft geen enkel bedrijf onder de Rocket Internet-paraplu zwarte cijfers. Hieronder staan de grootste 'bleeders' van de Duitse broers.