Steeds meer managers maken gebruik van nieuwe mogelijkheden van de mobiele telefoon. De meeste managers en professionals betalen hun mobieltje overigens zelf.
Dat blijkt uit onderzoek van Ernst & Young dat vandaag is gepubliceerd. De meeste nieuwe mogelijkheden van de mobiele telefoon zijn de afgelopen twee jaar geïntroduceerd. De agendafunctie en e-mail wordt inmiddels door respectievelijk zeventien en vijftien procent van de ondervraagde directeuren, managers en professionals gebruikt. Aankopen doen via de mobiele telefoon gebeurt nog door slechts vijf procent van de gebruikers.
KPN Mobile wordt over het algemeen als de beste provider beoordeeld. Toch neemt het marktaandeel van KPN af. In twee jaar tijd daalde het aantal zakenmensen dat via KPN belde van 44 naar 33 procent. De prijs wordt steeds belangrijker als argument om voor een bepaalde provider te kiezen. Met name T-Mobile profiteert daarvan.
Niet meer dan veertig procent van de directeuren, managers en professionals heeft een telefoon van de zaak. Bij de overheid en in de nonprofitsector is dat percentage nog lager: slechts 17 procent krijgt zijn telefoon via de werkgever. Opmerkelijk is dat twee keer zoveel mannen als vrouwen een mobiele telefoon van de zaak ontvangen.