In Nederland ligt iedereen nachten wakker als er weer een laptop of een usb-stick van de overheid verdwenen is. Het Amerikaanse ministerie van Energie is in zes jaar tijd 1427 laptops verloren. Ze maken zich daar geen zorgen over.
Er is geen enkele ambtenaar wegens het verliezen van zijn computer bestraft. In totaal gebruikt het ministerie 71.874 laptops, wat betekent dat 2% van de inventaris tussen 2001 en 2006 is kwijtgeraakt. Het ministerie heeft de gegevens vorige week aan het congres bekendgemaakt. Twee laptops bevatten mogelijk persoonlijke gegevens en eentje een intern document. Toch gebruikten slechts negen van de 1427 machines versleutelingssoftware.
Bron: Gcn.com



