De nieuwe werkgever van Michiel van der Vliet (31) levert onder andere navigatiesystemen. Die heeft hij zelf echter nauwelijks nodig. Als sales director Benelux van het Duitse elektronicaconcern Medion werkt hij namelijk niet op het hoofdkantoor in Panningen, maar vanuit zijn eigen werkplek in de buurt van Amsterdam.
Michiel, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Waarom ben je niet op de zaak?
“Het hoofdkantoor ligt op tweeënhalf uur rijden, dat is erg onhandig voor mij. Ik werk hier vanuit mijn eigen kantoor, behalve als er vergaderingen zijn.”
Welke route heb je voor Medion uitgestippeld?
“Ik wil het marktaandeel vergroten, maar ook het merk een lift geven.”
Is dat nodig?
“Medion is een gedoopt Aldi-merk, in die winkel verkopen we al jaren onze producten in grote volumes. Het is moeilijk de retail uit te leggen dat we ook een ander gezicht hebben.”
Hoe heb je de weg naar Medion gevonden?
“Zij vonden mij. Medion wilde met hetzelfde product de markt op als ik, in dit traject heb ik Medion behoorlijk dwars gezeten. Daarop hebben ze me gevraagd als verantwoordelijke voor de Benelux-markt.”
Ze hebben de vijand binnengehaald?
“Correct, ik was de vijand. Dat hebben ze inderdaad slim gedaan, maar ik kreeg ook een aanbod waar ik niet omheen kon.”
Je kunt nu dus veel TomTom’s kopen in de maand?
“Haha, nee hoor, dat valt wel mee.”