Melvin Harmsen (37) is begonnen als manager van het channel team van Avaya Nederland.
Wat heeft u gedaan op uw eerste werkdag?
Naast koffie drinken met mijn nieuwe collega's en het lezen van mijn eerste e-mails heb ik gesproken met onze channel account managers. Daarnaast heb ik alvast afspraken ingepland met een aantal business partners.
Wat zijn de grootste verschillen tussen uw nieuwe en uw vorige baan?
In mijn vorige functie was ik manager van het key account team bij Avaya, dat de grote klanten in Nederland bedient, zowel direct als indirect. Nu richt ik mij volledig op de ontwikkeling van onze omzet via business partners. Dat betekent bijvoorbeeld meer aandacht voor marketing, en ervoor zorgen dat partners makkelijk zaken met Avaya kunnen doen.
Wat is er zo leuk aan de nieuwe functie?
We hebben veel loyale business partners, waarvan ik er al veel goed ken vanuit mijn vorige functie. Professionalisme, ondernemerschap en creativiteit zijn kernwaarden van de meeste partners. Dat is bijzonder en geeft me elke dag weer energie.
Wat wilt u over drie jaar bereikt hebben?
Avaya biedt oplossingen voor Unified Communications en contact centers. We leveren oplossingen die verschillende communicatievormen – telefoon, e-mail, fax, IM en videoconferencing – via één interface aanbieden aan gebruikers. We zijn marktleider in deze sector en willen dat blijven. Daarnaast wil ik in de komende drie jaar een bijdrage leveren aan de uitbreiding van ons marktaandeel. En natuurlijk de business partners zo ondersteunen dat ze hun business kunnen laten groeien.
Wat heeft u geleerd van uw vorige baan dat u aan anderen als tip zou willen meegeven?
Verstop je niet achter spreadsheets, maar breng juist veel tijd door bij klanten. Je bereikt meer en het maakt je werk zo veel leuker.