Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Martha Stewart: still going strong

Hoewel schuldig bevonden aan voorkennis, verkoopt Martha Stewart niet minder, maar meer.

Toen de Amerikaanse huis-tuin-en-keukengoeroe Martha Stewart maart jongstleden schuldig werd bevonden aan voorkennis en het achteraf liegen daarover, luidde de algemene verwachting dat het merk Martha Stewart aanzienlijke schade ging oplopen.
Niets blijkt minder waar. Het contract van haar bedrijf Martha Stewart Living Omnimedia – dat haar lifestyleproducten verkoopt – met de belangrijkste afnemer, supermarktketen Kmart, is onlangs verlengd tot 2009. En Bernhardt Furnitire, het bedrijf dat meubelen verkoopt onder haar naam, heeft zijn verkopen de afgelopen zes weken met dubbele cijfers zien stijgen.
Vooral het contract met Kmart is cruciaal, omdat het het kanaal waarlangs Omnimedia eenvijfde van zijn lifestyle-producten – die vorig jaar een omzet genereerden van 245 dollar – in de markt zet. In feite is het nieuwe contract de garantie dat het merk Martha Stewart voorlopig niet uit de markt zal verdwijnen, waarvoor gevreesd werd.
De koers van het aandeel Omnimedia, waar Martha Stewart niet meer de leiding heeft, maar nog wle in de board zit, is sinds maart min of meer stabiel.
De conclusie lijkt gerechtvaardigd dat er niet zoiets bestaat als ‘slecht nieuws’. Martha Stewarts geldmachine draait vrolijk door. (PdW) Bron: BBC News.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.