Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Loungen in de Lexus

Als u het als manager heeft gemaakt, kunt u zich ook laten rijden. En wilt u dan riant zitten, dan is een Lexus LS 600h een aardige auto om achterin weg te zwijmelen.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Deze knoert van een Lexus is een hybride (half benzine, half elektrisch), maar wel eentje waar je veel minder voordeel van hebt dan van een Honda Civic Hybrid of Toyota Prius. Deze laatste twee leveren bijvoorbeeld een fiscale bijtelling op van slechts veertien procent. Voor de LS 600h zou dat zeker lekker zijn, met een catalogusprijs van rond de 170 mille, maar helaas zit dat er niet in. Want ondanks het feit dat deze hybride relatief schoon is, is de uitstoot CO2 per gereden kilometer met 219 gram nog altijd aan de hoge kant. De 600h is dan ook veel meer een bewijs dat hybride techniek ook mogelijk is in het topsegment, met eraan gekoppeld een monster van een motor.

In het vooronder ligt een 445 pk sterke V8, die onder andere zorgt voor een acceleratievermogen van nul naar honderd in een kleine zeven seconden. Niet echt beroerd. De bestuurder heeft het voorin best naar de zin, ook al is het dashboard wat aan de drukke kant. Maar achterin zit u lekkerder, ook al omdat u kunt genieten van het animatiecentrum. En man o man, wat een heerlijke stoelen staan hier. En wat een beenruimte. Autoloungen is een woord met een rood kronkellijntje eronder, omdat het niet herkend wordt door Word, maar met deze Lexus hoort dit woord zeker in de Van Dale thuis. Jammer is dat de kofferbak belachelijk klein is, dat dan weer wel