De topbeloning die Jan Bennink, ceo van baby- en klinische voedingsconcern Numico, heeft gekregen, is een logisch uitvloeisel van het in 2004 vastgestelde beleid waarmee de aandeelhouders destijds hebben ingestemd. Dit zei Rob Zwartendijk, voorzittter van de raad van commissarissen van Numico, tijdens de jaarlijkste vergadering van aandeelhouders.
De aandeelhouders gingen uiteindelijk akkoord, maar niet voordat Zwartendijk stilstond bij de protesten rond de extra beloning van 10 miljoen euro voor Bennink op een basissalaris van 1 miljoen euro. “Nederlanders zijn zeer tolerant in veel zaken, maar zitten meteen in de gordijnen als het gaat om hoge beloningen. We moeten echter consistent zijn ten aanzien van het beleid dat we zelf hebben vastgesteld.” volgens de voorzitter heeft Bennink het “hartstikke goed” gedaan en krijgt hij de beloning omdat hij alle doelstellingen heeft gehaald.
Bron: Financieele Dagblad



