Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

La Place komt naar uw kantine

La Place, de horecaformule van V&D, wil een plaats veroveren op de markt voor bedrijfscatering. De strategie is vers en gezond eten en ‘weg van de kroketten’.

La Place heeft een franchisecontract afgesloten met Office Service Partners (OSP), een cateringbedrijf uit Hoofddorp. OSP levert het personeel en verzorgt de dagelijkse exploitatie. La Place voorziet in de merknaam, de grondstoffen en de recepten.

De bedrijfscateringsector kende in 2004 een totaalomzet van 1,2 miljard euro bij 4.725 bedrijfsrestaurants, aldus het Financieele Dagblad. Het doel van La Place is om vijftig restaurants te exploiteren, wat neer zou komen op een cateringomzet van ongeveer 20 miljoen euro.

De V&D-dochter heeft gekozen voor samenwerking met het relatief kleine OSP om geen concessies te hoeven doen aan het huidige concept. OSP zit volgens La Place-directeur Paul Bringmann in het hogere segment van de markt. “Dat sluit aan bij ons idee. We kiezen voor vers en gezond met eigen recepten en ter plaatse bereid, en blijven weg van de kroketten.”

De afgelopen tijd kreeg La Place al tientallen aanvragen om een bedrijfsrestaurant in te richten, aldus Bringmann in het FD.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.