KPN, Rabobank en TNT zijn de sterkste ondernemersmerken, zo blijkt uit de MKB Merkenindex, die vanmiddag werd gepresenteerd. De index brengt de marketinginspanningen in kaart van grote bedrijven die zich met hun producten of diensten op het mkb richten.
De MKB Merkenindex laat de best scorende merken zien onder ondernemers. De score is uitgedrukt in een cijfer dat de positie in de index weergeeft. Het is dus geen rapportcijfer, maar een gewogen gemiddelde van naamsbekendheid, imago en relevantie. Ingedeeld naar categorie geeft dat de volgende top 3 lijsten:
Accountants
- KPMG
- Deloitte
- BDO
Automotive
- BMW
- Audi
- Volkswagen
Bedrijfssoftware
- Exact
- Afas
- SAP
Computers/elektronica
- Apple
- HP
- Dell
Energiemaatschappijen
- Nuon
- Essent
- NEM
Internetproviders
- XS4all
- Ziggo
- UPC
De Synpact MKB Merkindex kwam tot stand door telefonische interviews met 1.200 ondernemers en meet de pijlers naamsbekendheid, imago en relevantie. Het is een initiatief van Remko Wouters en Sven van Egmond, beide verbonden aan Synpact te 's-Hertogenbosch.