Wie: Joost Wouters (33)
Wat: algemeen directeur
Waar: Actimpact, Bilthoven
Sport: spinnen, squash, softbal
“Noem het instinct of gevoel. Soms zijn er van die momenten dat je gewoon voelt dat je het moet doen. En precies dat gevoel had ik toen de Management Team op de advertentiepagina voor de expeditie openviel.” Gevoel voor mystiek kan Joost Wouters niet worden ontzegd. Aan de andere kant passen bovenstaande woorden bij de manier waarop hij nu in het leven staat. Op zijn 29e was Wouters als jongste verkoopdirecteur de rijzende ster binnen Pepsi Cola Benelux. Een carrière die hij twee jaar geleden liet varen om voor zichzelf te beginnen als consultant. Zijn leven is nu opgebouwd rond drie pijlers. “Ik kwam er achter dat vroeger mijn gezin en sport totaal ondergeschikt waren aan mijn werk,” zegt Wouters. “Nu verschuif ik een groot project gewoon drie weken naar voren om met mijn vrouw een zeiltocht te kunnen maken.” Wouters volgde het Amerikaanse Best Year Yet programma, kreeg zijn eigen doelen daarmee helder voor ogen, en kocht vervolgens de licentierechten voor Nederland. Een doorslaand succes, zo bleek. Zijn bureau Actimpact heeft klinkende namen als KPN, Duyvis en Uniekaas in de portefeuille.