Het segment der SUV's is een bedreigde soort. Toch hebben Peugeot met de 4007, Mitsubishi met de Outlander en Citroën met de C-Crosser krek dezelfde auto in deze markt geparkeerd.
Peugeot en Citroën doen het al jaren samen, maar toen het idee opkwam voor een nieuwe Sports Utility Vehicle (SUV), bleek de expertise bij beide ontoereikend. Er werd samenwerking gezocht met Mitsubishi, dat immers met de Outlander had bewezen dit kunstje te beheersen. Dit leidde binnen nog geen twee jaar tot een geinige drieling, die wat laat is geboren. Het SUV-segment ligt namelijk in Nederland aan het zuurstof nadat de regering de slurptaks invoerde. Klein is in, groot is uit en de kloof wordt alleen maar groter. Dit soort auto's wordt vanzelf exoot en het segment wordt een niche. Best jammer, want de 4007, C-Crosser en Outlander zijn geen vervelende vervoermiddelen. Veel verschil tussen de drie is er niet. In het interieur zie je alleen aan het logo op het stuur in welke auto je zit.
Alleen het uiterlijk is anders, met een andere neus en kont. Ook de prijzen variëren amper. Het is dus maar net welk merk u het meest aanspreekt of bij welke dealer u het beste gevoel hebt. Vanzelfsprekend zit je ruim in de auto. De stoelen zitten redelijk, maar helaas is het stuur alleen in hoogte en niet in lengte verstelbaar. De ideale zit is dan ook niet voor iedereen weggelegd. Het dashboard is keurig afgewerkt, maar maakt geen frivole indruk. De passagiers achterin hebben geen klagen, vooral niet omdat de beenruimte kan worden opgerekt door de zetels over rails te verschuiven. In de bagageruimte ligt verder nog een extra zitje voor maximaal twee niet te dikke personen, waardoor de auto te boek staat als 7-zitter. Maar verwacht niet te veel van het reservebankje, want je zit erop alsof je in een hangmat hangt. Het is hooguit handig voor kleine stukjes en bepaald niet voor de wat stijve medemens.