Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoger parkeertarief voor vieze auto

Kwam gisteren het nieuws naar boven dat parkeertarieven te goedkoop zijn, vandaag weten we wie ervoor opdraait. Staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken) wil gemeenten de ruimte geven om vervuilende auto’s zwaarder te belasten voor het parkeren dan schonere auto’s.

Dat blijkt uit een voorstel dat het kabinet vrijdag bespreekt. Met  verschillende parkeertarieven aan de meter of via een vergunning wil Bijleveld de luchtvervuiling in vooral grote steden tegengaan. Ze schrijft te hopen dat de gemeenten het instrument inzetten, maar daarin zijn ze vrij, net als in de hoogte van de tarieven. Het voorstel van Bijleveld volgt op de aankondiging van het vorige kabinet om goedkopere parkeertarieven voor schone auto’s te regelen.

Bron: Telegraaf

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.