Oud-topman Antony Burgmans van Unilever heeft een koninklijke onderscheiding ontvangen. Burgmans is benoemd tot Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn verdiensten op het gebied van onder meer maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat meldt de gemeente Wassenaar.
Burgmans trad in 1972 in dienst bij Unilever als assistent verkoper van het vaatwasmiddel Sun. Hij nam vorige week officieel afscheid als voorzitter van de raad van bestuur. Burgmans kreeg aan het eind van zijn 35-jarige loopbaan veel kritiek te verduren. De overname van afslankproduct Slimfast liep uit op een drama. Burgmans haalde zijn groeidoelstellingen niet en raakte in een conflict met zijn aandeelhouders over de inkoop van eigen aandelen. In 2005 deed hij een stap terug als co-bestuursvoorzitter en kreeg een nieuwe rol toebedeeld als voorzitter zonder uitvoerende taken.
Bron: ANP



