Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gelukkige werknemers zijn goed voor het bedrijf

Bedrijven moeten hun werknemers gelukkig maken en houden. Bedrijven met ongelukkige werknemers zagen hun omzet tussen 1996 en 2005 jaarlijks met 0,1 procent groeien tegen 15,1 procent bij ’gelukkige bedrijven’. Slechts 12 procent van de werknemers blijkt gepassioneerd te zijn door zijn baan en haalt constant voldoening uit het werk, heeft veel energie en de tijd vliegt voor hem voorbij tijdens het werk.

Gelukkige werknemers zijn productiever, werken makkelijker samen met collega’s en zijn minder vaak ziek. Bovendien doen bedrijven met gelukkige mensen het beter op de beurs. “De klant merkt het wanneer een medewerker echt plezier heeft in zijn werk en bereid is om binnen de situatie datgene te doen wat nodig is, ook als het extra is,” zegt Lennette Schuijt, schrijfster van onder meer ’Met Ziel en Zakelijkheid, Paradoxen in Leiderschap’.

Zijn uw werknemers gelukkig? Stel ze de volgende vier vragen. Wie ze allemaal met ja kan beantwoorden, werkt met hart en ziel voor het bedrijf.
– Kun je je roeping kwijt in je beroep?
– Kan er een oprechte ontmoeting plaatsvinden tussen jezelf en de klant?
– Kan je in een beroepsmatige situatie menselijk handelen?
– Mag je fouten maken?

Zo ziet u maar weer, gelukkige werknemers leveren veel voordelen op. Beloont u uw werknemers al om ze gelukkig te houden? Doe mee aan de MT-prijsvraag en win een iPod.

Bron: De Telegraaf

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.