Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

“Gebruik verkeerde documentversies groter probleem dan gedacht”

Werken met verkeerde versies van documenten gebeurt regelmatig volgens twee derde van de bedrijfsmanagers. Dat blijkt uit onderzoek van Tower, een leverancier van oplossingen voor bedrijfsgegevensbeheer. Deze misinformatie kan grote gevolgen hebben voor een bedrijf.

Een op de zes medewerkers liegt over fouten die zijn ontstaan door verkeerd versiegebruik bij presentaties aan collega's, het management, leveranciers of klanten. Mannen doen dit vaker uit schaamte dan hun vrouwelijke collega's. 63 procent heeft gevolgen gemerkt nadat ze incorrecte informatie hadden gebruikt. Volgens 8 procent van hen werden juridische stappen genomen tegen hun bedrijf, 7 procent kwam slecht in het nieuws en 6 procent verloor er zelfs klanten door.

Fouten opstapelen
"De schaamte verbleekt als je kijkt wat de gevolgen kunnen zijn voor het bedrijf op zich," zegt Paul Brenchley van Tower Software in Computable. "De onderneming kan er klanten door verliezen, voor het gerecht worden gesleept, personeel verliezen, slechte publiciteit halen en zelfs bepaalde complianceregels niet halen." Volgens hem toont dit onderzoek alleen de gevallen die aan het licht zijn gekomen. "Het probleem is waarschijnlijk veel groter, zeker als de fouten zich verder opstapelen door hergebruik van incorrecte of verouderde computerbestanden, documenten en e-mails."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bron: Computable