Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

EC is populair met erotisch filmpje

Hoe speelt een organisatie met een saai imago zich positief in de kaart? De Europese Commissie (EC) heeft de oplossing gevonden in een filmpje op YouTube. De vraag is of de politiek correcte boodschap over belangrijke kwesties als klimaatverandering en mensenrechten overkomt. Een ding is duidelijk. Seks scoort, zelfs als de EC de verspreider is.

Het filmpje toont expliciete seksscènes uit allerlei Europese films en eindigt met de (vrij hoerige) slogan ’Let’s come together’. En dan: “Miljoenen cinema liefhebbers genieten van Europese films… Elk jaar.” Het seksfilmpje is al door meer dan 280.000 ’filmliefhebbers’ gezien. Ter vergelijking, het op een na populairste filmpje op het kanaal EUTube, dat handelt over humanitaire hulpverlening, is zo’n 30.000 keer bekeken.

EC-woordvoerder Martin Selmayr zegt dat de beelden afkomstig zijn uit alom geprezen films zoals Amelie en Bad Education. Het filmpje toont volgens hem de rijkdom van de Europese cinema. Klachten over het seksfilmpje heeft Selmayr nog niet gekregen. Goedkoop en ordinair, oordeelt de Britse politicus Godfrey Bloom. De seksclip van 44 seconden is volgens hem te omschrijven als soft porno en verkwisting van belastinggeld. De EC is volgens Bloom net een ouder familielid dat wanhopig poogt om cool te zijn: erg gênant dus.

Bron: Novum

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.