Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

E-mailverslaving is serieus probleem

Checkt u voor het ontbijt de e-mail? Misschien bent u ook een e-mailverslaafde. Dat klinkt minder gevaarlijk dan een drugsverslaving, maar de symptomen zijn hetzelfde. Gelukkig gaat de meerderheid in de Benelux verstandig om met e-mail.

De Amerikaanse onderzoeker John Ratey merkte dat een e-mailverslaafde dopamine aanmaakt op het moment dat de e-mail zich aankondigt. Ook kan hij zich steeds minder goed concentreren en wordt hij prikkelbaar en paniekerig als hij langere tijd niet heeft kunnen mailen, alsof hij afkickt.

Uit onderzoek van databeveiliger Symantic blijkt dat ongeveer de helft van de Europese computergebruikers verstandig met e-mail omgaat. In de Benelux ligt het percentage ‘gedisciplineerde gebruikers’ zelfs op 62 procent. Symantec onderscheidt vier soorten e-mailgebruikers, de gedisciplineerde, de afhankelijke, de fobische en de overspoelde gebruiker. De fobische gebruiker houdt niet van e-mail en geeft de voorkeur aan een normaal gesprek.

bron: Metronieuws

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.