Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Dit vindt u de beste businessboeken

MT onderzocht uw boekensmaak. Deze business-bestsellers inspireren de Nederlandse manager tot grootse prestaties.


Boeken zijn er om uit te leren. Om kennis te tanken, best practices op te doen en te inspireren. En hoewel er bijna iedere dag tientallen nieuwe titels verschijnen, springen er altijd wel een paar uit. In het lezersonderzoek van Management Team vroegen we u recent nog naar uw boekensmaak. Dat leidde tot het volgende (indrukwekkende) lijstje.

De beste managementboeken volgens Nederlandse managers

* 7 Eigenschappen van Effectief Leiderschap
>Bestel dit boek hier
Goeroe Steven Covey
Het geheim van Covey
Interview met Steven Covey
De 7 principes van Covey
Steven Covey
* Blue Ocean Strategy
>Bestel dit boek hier
Mijn beslissende boek: Blue Ocen Strategy
Tech vernieuwt dankzij Blue Ocean
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
* Good to Great
>Bestel dit boek hier
Mijn beslissende boek: Good to Great
Leiderschap als god van de 20e eeuw
Jim Collins
* Het Doel
>Bestel dit boek hier
Lof der luiheid
Goldratt: 'leven is makkelijker dan gedacht
Eliyahu Goldratt
* En nu laat ik mijn baard staan
>Bestel dit boek hier
Zevenbergen zorgt voor inspiratiebom
Loopbaan van Leen Zevenbergen
Managemenetboek van het jaar 2007
Leen Zevenbergen
* Hondenbrokken
>Bestel dit boek hier
Jos Burgers: help klanten zoals Zappos doet
Jos Burgers
* De Prooi
>Bestel dit boek hier
Interview met Jeroen Smit
Jeroen Smit

De lezer aan het woord

Wat is uw favoriete business-boek en waarom? Via Twitter riepen we lezers deze week op om ons hun voorkeur te laten weten. Hieronder een greep uit de reacties.
 

New Thinking For The New Millennium

Auteur: Edward de Bono
Favoriete boek van: Daphne Depasse

“De Bono laat in dit boek zien dat de traditonele manier van denken niet meer voldoende is. In de veranderende wereld waarin we leven, is er ook behoefte aan een ander soort denken. Hiervoor gebruikt hij steevast het woord ‘design’. Toch raak je hierdoor niet afgeleid. Het heeft namelijk niets te maken met grafisch design of iets dergelijks. Design denken is het soort denken dat dingen samenbrengt om waarde te creëren en dat is waar het uiteindelijk allemaal om gaat. Een echte aanrader dus.
 

De 7 spirituele wetten van succes

Auteur: Depak Chopra 
Favoriete boek van: Paula Huizenga

“Chopra beschrijft in dit boek dat je heel erg in het hier en nu moet leven. Veel mensen zijn altijd maar bezig met een uiteindelijk doel en vergeten onderweg te kijken wat er op hun pad komt. Het leven draait in zijn visie juist om het kunnen en durven zien van kansen. Wie het uiteindelijke doel kan loslaten en dus meer in het hier en nu durft te leven, komt uiteindelijk toch op de plek uit waar hij wil zijn. Chopra formuleert hiervoor zeven wetten. Wie deze wetten begrijpt en ook echt zo durft te leven doet goede zaken. Het is een boek dat je iedere keer weer kunt lezen. Of ik nu ook volgens de zeven wetten leef? Dat gaat wat te ver. Maar ik denk er zeker regelmatig aan terug.”
 

We-think

Auteur: Charles Leadbeater
Favoriete boek van: Joshua Tourrich

"We-think liet al in 2007 zien dat internet en sociale netwerken kunnen leiden tot het delen van creativiteit. Dat deze kracht de manier waarop we samenwerken ingrijpend zal veranderen. Daarnaast brengt het echter ook dilemma’s met zich mee zoals misbruik van vrijheid, schending van privacy en de schadelijke invloed die ons tot onverschilligheid en domheid veroordeelt. Voor het vinden van de waarheid staren we ons namelijk blind op Google, YouTube en Wikipedia. We-Think is een van de weinige boeken die dit tweeledig brengt en daardoor verplichte kost zou zijn voor zowel fan als scepticus."
 

Rework

Auteur: Jason Fried
Favoriete boek van: Wijnand Vossestein

"Dit boek schetst een geheel eigen kijk op ondernemerschap en het besturen van een organisatie. Veel managementboeken geven vooral antwoord op de zogeheten 'waarom-vragen'. In dit bondige boek kiest Fried ervoor die vragen vooral te beantwoorden met de 'waarom niet-antwoorden'. De bijna recalcitrante stellingname zorgt ervoor dat je niet uit de belemmerende bak blijft putten. Je raakt juist geïnspireerd door de energie die het geeft. Mij heeft het geholpen bij het opzetten van mijn bedrijf. Hoofdstukken als 'Planning is guessing' en 'Less is a good thing' zijn goede voorbeelden om snel in actie te komen. Een geweldig boek, ik kan niet anders zeggen."
 

From Good to Great

Auteur: Jim Collins
Favoriete boek van: Andre Sof

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De visie van Jim Collins in 'From Good to Great' laat zien waarom sommige bedrijven een sprong vooruit maken en andere juist niet. Dit boek inspireert mij in de dagelijkse praktijk als marketingadviseur bij het matchen van ideeën en dromen van ondernemers aan de onvervulde behoeften van klanten. Overigens wil ik er graag nog een aanrader aan toevoegen: Small Giants van Bo Burlingham. Hierin krijg je als lezer inspirerende voorbeelden van 'Companies that Choose to Be Great Instead of Big'.
 

Zoals iedere vrijdag voegen wij daar een overzicht aan toe met recent uitgekomen business-boeken. Kijk in de slideshow.