Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Directeuren patiëntenclub declareerden erop los

De leiding van de Osteoporose Stichting en Osteoporose Vereniging zouden maandelijks ’excessief hoge bedragen’ hebben gedeclareerd. Tegen twee directeuren van de stichting en vereniging is aangifte gedaan van fraude, valsheid in geschrifte en slecht bestuur.

De aangifte is gedaan door een inwoonster van Rosmalen, E. Harleman, die in 2004 het verenigingsbureau van de patiëntenorganisatie, voor mensen die lijden aan botontkalking, zou overnemen. “Ik stuitte op onregelmatigheden die ik niet in overeenstemming kon brengen met mijn geweten.” Ze is met een van de directeuren van de patiëntenorganisatie verwikkeld in een rechtszaak over de ontbinding van de overeenkomst.

Een van de twee directeuren, C. Suijkerbuijk, woont sinds 2004 in de VS en ontvangt ook daar nog hoge onkostenvergoedingen van het bestuur. Zowel Suijkerbuijk als algemeen directeur L. de Boer declareren al jaren via hun bedrijfjes bij de Osteoporose Stichting 75 euro per uur voor werkzaamheden. Maar volgens Harleman wordt er door het bestuur geen controle uitgeoefend op de declaraties.

Bron: Trouw

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.