‘Met een goede business case is er altijd budget’
ambitie De ambitie die DHV hier heeft is te groeien naar 20 % vrouwen in topposities. Dit willen wij behalen eind 2013.
nu Gemiddeld over 2008 is 8% van onze topposities en 10,5 % van onze sub-topposities vrouw. Binnen heel DHV is 25 % vrouw.
Mirjam Soeterbroek, manager corporate communications bij DHV:
“Binnen DHV maken we in het kader van de charter geen onderscheid tussen management en professionele functies aan de (sub)top. Zowel topmanagement als topprofessionals zijn van invloed op de bedrijfsvoering en performance van DHV. Beide doelgroepen worden dus meegenomen in het Charter Talent naar de Top. In de definiëring van top gaan wij dus uit van een bepaalde functiegroep (en hoger), dit bevat dus zowel managers als topspecialisten.Het initiatief wordt gesponsord door de Raad van Bestuur en is de verantwoordelijkheid van de Directie. Implementatie zal door het lijnmanagement worden uitgevoerd. De eerste stap is het creëren van bewustzijn. Er is een projectgroep die het lijnmanagement / de business van DHV faciliteert in het bereiken van de doelstellingen. Het strategisch belang en randvoorwaarden zijn bepaald. Ideeën (instrumenten, maatregelen) worden getoetst aan, aanwezigheid, haalbaarheid en werkbaarheid binnen DHV. De projectgroep komt maandelijks bijeen.
In de performance appraisal doelstellingen van de top wordt hieraan aandacht besteed. De doelstelling komt ook impliciet naar voren doordat het management de waarden uit de corporate policy paper wil uitdragen. De Corporate Policy Paper (strategisch beleid) van DHV benadrukt het belang van diversiteit. Door het ondertekenen van het Charter concretiseren we instrumenten en maatregelen meer. Het budget wordt aangevraagd op initiatief van de werkzoekende afdeling. Met een goede business case is er altijd budget.”
Klik op een bedrijfsnaam om meer informatie over hun doelstellingen en werkwijzen te krijgen:
– DHV: ‘Met een goede business case is er altijd budget'
– DLA Piper: ‘To be a leading law firm in Gender diversity in Amsterdam in 2011'
– Stibbe: ‘Een op de vier partners wordt vrouwelijk'
– Clifford Chance: ‘Wij hechten veel belang aan het halen van deze doelstellingen'
– Randstad Holding: ‘Vrouwelijk talent pro-actief benaderen'
– FNV Vakcentrale: ‘De doelen zijn al bereikt'
– Cisco Netherlands: ‘De discussie moet over kwaliteit gaan en niet over de sexe'
– IBM: ‘Begeleiding via talentprogramma's'
– Royal Haskoning: ‘Techniekavondjes voor jonge meiden'
– NautaDutilh: ‘Genderneutraal beoordelen'
– Baker & McKenzie: ‘Maandelijkse KPI's'
– Océ: ‘Verankeren in de organisatie'
– Van Doorne: ‘Specifiek deeltijdbeleid'
– KPN: ‘Hoe meer vrouwen, hoe meer bonus'
– Delta Lloyd: "De doelstellingen worden opgenomen in de performance indicators van de divisievoorzitters"
– KLPD: 'Meer diversiteit in korte tijd'