Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De Volvo V70 is veilig, praktisch en comfortabel

De testauto die MT meekreeg had wat schade. Heel knap van de vorige berijder, want de nieuwe V70 is juist perfect uitgerust om aanrijdingen te voorkomen. Zelfs de dode hoek is in deze auto een slecht excuus.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

“Breng jij de kinderen? Niet vergeten het kinderzitje uit mijn auto te halen.” Zo gaat het bijna iedere ochtend, maar vandaag hoeft het niet. Geen gepruts om het kinderzitje uit de autogordel te wurmen en naar de ander auto te sjouwen. Dochter van drie kan gewoon op de achterbank in de driepuntsgordel mee. De nieuwe Volvo V70, die beschikt over geïntegreerde zittingsverhogers in de achterbank.
In Zweden hebben ze goed nagedacht over de noden van het gezin. Niet alleen is de stationwagen bijzonder praktisch – zo is de kofferbak in verschillende compartimenten op te delen – het is een van de veiligste auto’s op de weg. Rijd je met te hoge snelheid op je voorganger af, dan zet de auto zelf de remmen op scherp.  

Camera’s

In de zijspiegels zitten camera’s die de dode hoek van de auto in de gaten houden. Met een lichtje in een van de raamstijlen wordt je vervolgens gewaarschuwd.
Met de veiligheid zat je bij Volvo altijd al goed. In design blonken de Zweden minder uit. De stationwagons waren traditioneel net zo hoekig als de Billy-boekenkast van het bekende Zweedse woonwarenhuis. De vernieuwde V70 heeft afgeronde hoeken en is volgens de geldende mode voorzien van een chroomkleurige lijst rond de ramen. Het interieur is strak, de stoelen zitten perfect. Al die luxe en veiligheid heeft wel een prijs. Het weegt nogal wat en daarom is de V70 zoals wel meer Zweden erg dorstig. De 2.5 liter benzinemotor verbruikte 12 liter per honderd kilometer.