Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De Cadillac SRX is bedreigde diersoort

De Cadillac SRX behoort helaas tot de bedreigde diersoort van de 'niet zo heel zuinige en schone auto's'. Dit Amerikaanse gevaarte is geen gewone SUV, maar is een bijzonder fenomeen.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bij de importeur van Cadillac moeten ze bleek rond de neus zijn geworden toen minister Bos van Financiën zijn koffertje met de Miljoenennota opende. Bos gaat de strijd aan met auto's die niet schoon en zuinig zijn, door een slurptaks, extra accijns op brandstof en een andere indeling van de energielabels waardoor auto's  met veel CO2-uitstoot worden gestraft. We hebben het niet uitgerekend, maar ga er maar vanuit dat de Cadillac SRX vanaf 1 januari hierdoor een stuk duurder wordt. Met een uitstoot van 310 gram CO2 per gereden kilometer en een verbruik van 13 liter benzine op elke honderd kilometer maak je nu eenmaal geen vrienden in de PvdA. Wie de SRX aanstaat, doet er daarom verstandig aan om voor 1 januari de bestelling te plaatsen.

Bergruimte

De windtunnel moet van slag zijn geraakt door het lijnenspel. Vooral de voorkant is indrukwekkend. De SRX is liefst vijf meter lang (dat schiet niet op in een parkeergarage, dat dan weer niet) en elke centimeter is even indrukwekkend. Dat geldt ook voor het interieur, zij het dat de vormgeving binnenin niet vernieuwend is. De afwerking maakt links en rechts een fragiele indruk, maar het gebruikte kunststof is van topkwaliteit. Speciale aandacht verdienen de stoelen, die elektrisch in elke denkbare stand kunnen worden ingesteld. Het creëren van bergruimte is aan de Amerikanen besteed. Vooral in de bak tussen de voorstoelen kun je een echo horen. De passagiers hebben het inmiddels ook niet slecht. Plenty beenruimte in elk geval.