Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boek – Het werkt nog ook: leren van de beren

Lothar Seiwert is in Duitsland dé expert op het gebied van timemanagement. Zijn lijfspreuk ‘don't hurry, be happy' staat dan ook centraal in zijn boekje ‘De strategie van de beer'

 

Zelf mocht ik ooit op cursus bij Time/System, een bedrijf dat in Nederland al vanaf 1980 actief is. Wat ik me van die training herinner zijn twee dingen. Een geweldig ding: ik heb er ‘nee' leren zeggen. En een minder geweldig ding: dat de nadruk door de trainer zo werd gelegd op ‘verloren tijd'. Elke minuut die je niet nuttig besteedde, kon je nooit meer overdoen, want elke seconde die voorbij sprong, was er eentje dichter bij je dood. Dat is een duidelijke boodschap, maar ik heb ‘m eerder als bedreigend dan als stimulerend ervaren.

Lothar Seiwert is van een andere school: hij is aanhanger van de ijsbeer. Want: "Ze ogen rustig en kalm en verstaan de kunst hun lichaam en geest volledig te ontspannen. Maar als het er op aankomt, komen ze razendsnel in actie en doden hun prooi. Op zo'n  moment ogen ze krachtiger en dynamischer dan welk dier ook."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In een fabel die je in één ruk uitleest, laat Seiwert Bruno Beer, Betty Beer en Junior Beer een bos vol andere dieren inzien waarom het qua tijdsbesteding allemaal handiger, beter en effectiever kan. Of het nu gaat om Ursula Uil, de plichtsbewuste en onbaatzuchtige, Bea Bij, de altijd maar drukke en dus overwerkte, of Hans-Rudolf Hert, de gemakzuchtige en doelloze, de berenfamilie krijgt ze op het rechte spoor. Natuurlijk staan al die dieren model voor menstypen en op elke pagina is het voor de lezer die met mensen werkt dus een feest der herkenning.  Sterker: een feest van mededogen.

Voor wie zelf nog geen of te weinig beer is, staat aan het eind een eenvoudige test die duidelijk maakt op welk dier of welke dieren de lezer het meest lijkt. Met tips om de tijd voortaan beter te managen. Licht verteerbaar en leerzaam – wat wil je nog meer?

De strategie van de beer, Lothar Seiwert, € 19,90