Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

BMW X6: een aparte verschijning

De meningen over de nieuwe BMW X6 zijn sterk verdeeld. Hoe dan ook toont BMW met deze auto aan veel lef te hebben.

 

BMW claimt met de X6 een nieuw autosegment te hebben aangeboord: de Sports Activity Coupé (SAC). Dat is niet waar, want SSangYong ging de X6 voor met de Actyon. Het is te hopen voor BMW dat de Actyon verder niet het voorland is van de X6, want dan wordt het geen succes, qua verkopen. Vooralsnog zweten ze op dit gebied geen peentjes bij de importeur in Rijswijk, want van het Nederlandse quotum is al ruim zeventig procent verkocht.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De X6 is vooral apart vanwege zijn verschijning. Het is een coupé, maar wel een giga-coupé (lengte 4,88 meter, breedte 1,97 meter en hoogte 1,70 meter en daarmee is dit een draak voor een doorsnee parkeergarage) die bovendien zo hoog op de forse wielen staat, dat elke vergelijking met een Amerikaanse Bigwheel op zijn plaats is. Hoezo, agressieve looks?

Met de schuin aflopende daklijn verwacht je dat je achterin moet bukken, maar dat is niet het geval. Zowel voor- als achterin zit je zelfs met een lengte rond de 1,90 meter ruim. Gek genoeg is achterin slechts plaats voor twee personen, dat dan weer wel. Het interieur is een stuk minder heftig dan de buitenkant. Het dashboard kennen we uit de X5 en de afwerking is top. Net zoals het rijden top is. BMW heeft wat dit betreft een naam hoog te houden en de verwachtingen komen uit: dit is één van de best rijdende SUV's (want daar vergelijken we de SAC mee) van dit moment. Dat de auto een flinke slok brandstof lust en behoorlijk aan de prijs is (vanaf ruim 81 mille) hoeft verder geen betoog. Toch?